Programi
Tijekom prvih godina života dijete doživljava niz promjena u razvoju koje se odražavaju u području razvoja mišljenja, motorike, osjećaja i socijalnih odnosa. No ti se procesi ne odvijaju samo od sebe. Za njihovo odvijanje nužno je zadovoljavanje djetetovih primarnih potreba kao što su hrana i briga o zdravlju, ali i osiguravanje poticajne okoline.
Misli se ponajprije na sredinu u kojoj se dijete osjeća voljeno i prihvaćeno, u kojoj uspostavlja kvalitetne međuljudske odnose i ima priliku učiti putem istraživanja, otkrivanja i primjene već naučenog.
U ovom životnom razdoblju obitelj je primarni odgojitelj svog djeteta i ona određuje uvjete njegova razvoja. O roditeljima ne ovisi samo kvaliteta obiteljske sredine već i oni, u ovoj najranijoj dobi, određuju i vrstu izvan obiteljskih utjecaja na dijete.
Predškolski odgoj i naobrazba dio je sustava odgoja i obrazovanja, a u RH određuju ga :
- Zakon o predškolskom odgoju i naobrazbi (1997.),
- Prijedlog koncepcije razvoja predškolskog odgoja (1991.)
- Programsko usmjerenje odgoja i obrazovanja, zdravstvene zaštite, prehrane i socijalne skrbi(1991.).
Dječji vrtići su javne ustanove u kojima se provode programi predškolskog odgoja za djecu od navršenih 1. godinu života do polaska u osnovnu školu ( iznimno od 6. mjeseci ukoliko postoje uvjeti za organizaciju rada). Programsko usmjerenje je temeljno polazište za sve vrste programa u RH s ciljem utjecaja na cjelovit razvoj i odgoj djeteta na razvojno-humanističkom pristupu, usklađen s individualnim sklonostima i sposobnostima. Primarni program provodi se svakodnevno u dva osnovna organizacijska oblika:
- jaslice ( od 1. godine do 3. godine)
- vrtić ( od 3.god. do polaska djeteta u školu)
Više o programima unutar ustanove Grigor Vitez:
Redoviti programi:
- cjelodnevni 10- satni program za djecu vrtićke dobi
- cjelodnevni 10- satni program za djecu jasličke dobi
- cjelodnevni 10- satni program za djecu u smjenskim jaslicama i vrtiću
- poludnevni 6 satni jutarnji program za djecu vrtićke dobi
- poludnevni 5-satni popodnevni program za djecu vrtićke dobi
Ciljevi i zadaće redovitog programa usmjereni su na poticanje i razvoj svih djetetovih aktualnih i potencijalnih sposobnosti i vještina (tjelesnih, intelektualnih, socio-emocionalnih i izražajnih), uz naglašenu komunikacijsku i interakcijsku komponentu.
Posebni programi:
- Program za djecu s teškoćama u razvoju
Programi namijenjeni djeci s teškoćama u razvoju nastoje to ublažiti na nekoliko načina:
- pružanjem mogućnosti za socijalizaciju i uključivanje djeteta u predškolski odgoj i obrazovanje
- poticanjem što pravilnijeg razvoja djeteta ublažavanjem posljedica oštećenja i prevencijom sekundarnih poteškoća
- razvojem maksimalnih mogućnosti djeteta za svakodnevno funkcioniranje i adaptaciju na socijalnu okolinu
- učenjem djece različitim vještinama i navikama potrebnim za svakodnevno funkcioniranje i osamostaljivanje
- pripremom djece za nastavak školovanja
- pružanjem stručne pomoći roditeljima i obitelji
- Montessori program za djecu jasličke dobi
- Poseban program za rano učenje engleskog jezika